U mag ervan uitgaan dat elke fysiotherapeut z’n vak zo goed mogelijk uitoefent. Heeft u toch klachten over de behandeling of de manier waarop uw fysiotherapeut met u omgaat, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.
U heeft een klacht
Wanneer u een klacht heeft is het de moeite waard een gesprek aan te gaan met uw behandelend fysiotherapeut of contact op te nemen met Wouter de Kok wanneer hij niet uw behandelend fysiotherapeut is. Klachten worden op een daarvoor bestemd formulier genoteerd. Er zal met u worden geëvalueerd of de genomen maatregelen voldoende zijn om de klacht op te lossen.
Onze doelstelling is de klacht goed helder te krijgen en samen met u tot een oplossing te komen naar ieders tevredenheid.
Via het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) is het ook mogelijk een bemiddelingsgesprek aan te vragen.
Wat als u er samen met uw fysiotherapeut niet uit komt.
Levert een gesprek of een bemiddelingsgesprek niet het gewenste resultaat op, dan kunt u gebruik maken van een klachtenprocedure. Er zijn drie instanties waar u met uw klacht terecht kunt:
- De Klachtencommissie van het KNGF
Fysiopraktijk Wouter de Kok neemt deel aan de klachtenregeling van het KNGF.
- De Commissie van Toezicht van het KNGF
- Het Regionaal Tuchtcollege van de overheid
Meer informatie
Mocht u meer willen weten over de mogelijkheden van een bemiddelingsgesprek? Of heeft u vragen over hoe en bij welke instantie een klacht het beste kan worden ingediend? Neem dan contact op met een van de onderstaande organisaties.
Ledenadvies KNGF, Postbus 248, 3800 AE Amersfoort, tel. 033-4672929
Landelijk Informatiepunt voor Patiënten, Postbus 9101, 3506 GC Utrecht, tel. 030-2661661